torsdag 11 februari 2010

Nu så

Nu händer det grejer.
Just nu befinner jag mig i Luleå, ska göra en liten omlastig här imorgon innan jag vänder neråt igen. Jag räknar med att landa hemma på Lördag kväll.
Det är lite lustigt hur det kan bli ibland, jag och C snackade i Fredags om hur kul det vore med en rejäl långsväng som omväxling till det ganska enformiga linjekörandet på Finnerödja. Därför var det ju kul att han fick Luleå som hemlass, och när han landade i Götet i Tisdags och hade kört lite tomburkar i Onsdags så fick han besked om att det skulle bli en sväng till.
Men innan personer med för mycket fritid och diverse skribenter drabbas av moralpanik ska jag säga att en person kör inte två svängar Gbg - Luleå själv. Det är därför jag sitter här uppe nu och dessutom verkar det som att jag på Måndag ska dra ett varv till upp hit, men jag har inte fått något klart besked om det än.
Det har klagats mycket på snöröjningen i år, jag vet egentligen inte vad jag ska ycka, men jag är övertygad om att dom som kör gör det bästa dom kan utifrån dom förutsättningar dom har, men visst kunde man önska att dom blev utkallade lite tidigare, speciellt när det under flera dagar har varnats för att det är oväder påväg. E4an var helt acceptabel hela vägen upp, från Docksta upp till Ö-vik var det isbark men det var inga större problem med fästet så normal marchfart kunde hållas.
Imorgon blir det utekväll i Hudik, ska träffa lite folk som jag lärde känna när jag under en period bodde där uppe, eventuellt blir det några pilsner och lite god mat, synd bara att man ska köra på Lördag igen, men brakfesten får väl anstå tills i sommar.
Mer kommer imorgon, tills dess kom ihåg att full fart spar tid.

1 kommentar:

  1. Heja på dig i ö-vik i dag vet inte om du såg det.
    Mjölkbil på väg mot umeå hälsar degerön // Robert

    SvaraRadera