söndag 25 september 2011

Gråbo och lite annat

Hej på er

Återigen har jag varit dålig på att uppdatera här, förhoppningsvis ska det bli bättre nu när jag har fixat så jag har internet även i Norge.

Gråbo Trophy gick av stapeln igår. Sist jag var där var 2008 och då imponerade det inte direkt på mig, därför var det glädjande att se att klassen på dom utställda bilarna har höjts ett snäpp. Den stora nackdelen med platsen utställningen är på är att det är svårt med parkeringar för personbilar, och framförallt tidpunkten.
Slutet på September känns inte direkt som en idealisk tidpunkt att hålla en utomhusaktivitet på, i år hade dom visserligen tur med vädret, men varför inte adoptera helgen som Vårgårda Trophy körde? En sommarutställning är precis vad vi behöver.

Träffade även Göran Rosengren från tidningen PROFFS igår, blev lite nervös först eftersom han har fått en del skit här genom åren men vi snackade igenom bla mina synpunkter på ledaren som jag skrev om i förra inlägget och det var glädjande att han tog åt sig av dom, vi diskuterade även en annan grej som jag inte vill gå närmare in på än eftersom jag inte har bestämt mig för om jag ska göra det än. Återkommer om den saken.

Annars rullar det på bra, Norgebilen går smäckfull till Norge varje resa och det är verkligen positivt, den andra bilen vet jag inte riktigt hur den går, chauffören har jag inte pratat med på snart tre veckor så jag utgår helt enkelt från att det funkar och att han hör av sig om det strular. Apropå dragbilen, förra helgen körde vi en optimering på den, vilket innebär att den nu har drygt 60 hästar till och ca 300 nm extra vridmoment. Kraften finns där iallafall, förhoppningen är att det ska göra lite på bränsleförbrukningen med, men det är alldeles för tidigt att uttala sig om det än.

Till sist, jag har stängt av möjligheten att kommentera inläggen här. Jag tröttnade helt enkelt på alla anonyma idioter som önskar att såväl jag som mina barn ska bli överkörda av bussar, tåg och lastbilar framförda av fulla polacker. Mitt råd är att du/ni söker hjälp.

Ha det bra, och kör lugnt, snart kommer halkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar