torsdag 9 juli 2009

VARNING

Innan jag skriver på allvar vill jag utfärda en varning. Följande inlägg kommer innehålla dåligt språk, elakheter, lite påhopp och en stor dos ironi. Om du som läsare är känslig för detta så uppmanar jag dig att läsa här:http://nty.se/forumet/ istället.

Det har stormat lite kring TIA nu ett par dagar, detta inlägg var tänkt för publicering på Truckstopets forum, men av olika anledningar så hamnar det här istället. Detta är tänkt som en mall som samtliga medlemar i TIA kan använda när dom vill kommunicera med myndigheterna. Alltså är det fritt fram att ändra efter behov, detta är som sagt bara en mall, därför är den också skriven på "TIA-språk" så att dom som vill använda den verkligen förstår det som är skrivet.

Tjära stattsministern. (eller vem det nu är till)
Jag (ditt eventuella namn) är medlemm i det legendariska TIA och jag tycker att det är för djävligt att ni i regeringen låter uttlännska last bilar sno våra tjörningar. Alt godds som ska tjöras i Svärje ska tjöras på svänska lasst bilar tyker jag. För dom utlännska last bilarna betalar ingen skat i svärje desutom går det inte att prata med sjåförerna efter som dom inte snakar svänska så då kan dom ju inte prata med lager gubarna och det är ju inget bra.
Det fins dom som är elaka mot oss i TIA dom vil inte förstå att vi är legendariska utan dom påstår att vi bara är nostagiska och obildade. Men det stämer inte jag jik faktistkt tre år i skolan och det tykte jag var jäte kul. Om du inte får stop på dom utlännska last bilarna kåmmer vi alla få sykla i fort sätningen och det gilar inte jag för det skaver så i rumpan då, desutom är det jävligt svårt att dra en trailer efter en sykel. Men du kanske vil att din Svänska mjölk ska tjöras av utlännska last bilar, dom har inga telefåner utan pratar bara i kommradio med varandra.
Tak för mäj
MVh Ditt namn.

Som sagt, känn er fria att använda mallen, se det som en tjänst kollegor emellan. Om ni vill kan ni även få den skriven på ett språk som är begripligt för mer begåvade människor. (Därmed inte sagt att alla medlemmar i TIA är obegåvade, men det verkar vara dom som syns)

1 kommentar: