söndag 5 juli 2009

Ajdå

Jösses vad länge sedan det var jag skrev här nu. En anledning är nog att det bara hade blivit gnäll på hamnen i dom senare inläggen, och jag utgår från att läsarna skulle tröttna ganska fort då. Men nu när jag ändå skriver kan jag ju passa på att säga lite om Göteborgs hamn, DOM ÄR HELT VÄRDELÖSA DÄR!!! Det ska inte behöva ta 3-4 timmar att skifta containrar, absolut inte nu när det är lågkonjuktur, och inte annars heller. Nog gnällt om hamnen.

Igår var det dags för den årliga "grillfesten för anställda och annat löst drägg" hemma i Vara. I vanliga fall brukar det börja med ett besök på Vårgårda Trophy och sedan avslutas med ett veritabelt fylleslag hemma i trädgården. Tyvärr var ju Vårgårda inställt i år så istället hade jag bokat bowlinghallen i Vara i tre timmar.
Jag tror nog att ni som var med tycker att det var lika mycket succé som jag tycker att det var. Annars var det precis som vanligt, Jürgen däckade (för tredje året i rad, det börjar bli tradition det med) efter att ha druckit för mycket. Vi som höll oss vakna drack väl sista ölen vid 3-tiden inatt, och hade väldigt kul.
B2 och Andreas fick för sig att ha löpartävling, vilket resulterade i att B2 hoppade över vår häck och landade på knä på asfalten på gatan utanför, det är länge sedan jag såg så mycket blod. Men ett snyggt bandage beståendes av toapapper och silvertejp stoppade snart blodflödet, men det gjorde nog jävligt ont att ta bort det idag.
Nåja nu får det räcka för idag, jobbar bara denna veckan med, sedan är det semester 4 veckor, det ska bli skönt.

2 kommentarer:

  1. Vissa blir då aldrig riktigt vuxna

    SvaraRadera
  2. OJ OJ Vilken fest:) (Lider lite med B2:s knän)

    SvaraRadera