onsdag 26 augusti 2009

Det blir inte alltid som dom planerar

Som rubriken säger så spricker transportledningens upplägg ibland, och i någras fall är det något som inträffar dagligen, mest beroende på att det chansas vilt. Nu vet jag inte om det är av den anledningen som jag sitter i Helsingborg istället för i Nässjö som det stod i SMSet jag fick, men så är det iallafall.
Men man kanske ska ta det i rätt ordning.
Jag började dagen med två lossningar i Anderstorp och drog mig mot Götet när dom var avklarade. Halvvägs framme pep det i telefonen och jag fick ett andra jobb idag, lastning av två containrar i Munkedal. Väl tillbaka i Göteborg efter lastningarna så visade det sig att burkarna skulle åka tåg till Helsingborg, problemet var bara det att tåget gick 18:00 och jag körde in i hamnen 18:10, alltså fick jag fortsätta söderut med mina burkar för att lämna dom i här i Helsingborg imorgon bitti.
Nåväl, jag klagar inte, en sväng till SKåne är ju inte direkt något som inträffar så ofta, och jag åker hellre hit än till Småland för där är man så ofta ändå.
Nu får vi se vad som händer imorgon, jag tvivlar på att jag får tomköra upp till Götet igen, utan det lär bli så att jag får hämta tomburkar någonstans och ta med upp, men det får vi se imorgon, och det berättar jag om då.
Tills dess, ha det så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar