onsdag 13 januari 2010

Ändrade planer (igen)

Hej alla

Ibland lever man inte riktigt som man lär. Jag har ofta påpekat att åkarna borde vara mer företagare än chaufförer, ofta får jag höra att jag är det men det kanske inte alltid stämmer med verkligheten. Därför jobbar jag hemma denna veckan, C sköter körningarna med den äran så jag kan koncentrera mig på att försöka skapa ordning i papperskaoset, hittills har det gått över förväntan och på Fredag är jag nog färdig med det.
Jag har tidigare nämnt en resa till Norge som gjordes precis innan jul. Vi jobbar vidare på det projektet och hoppas kunna avslöja vad det handlar i mitten på Februari.
Dock dök det upp en grej som nog kan bromsa Norgejobbet lite. Jag blev idag uppringd av en speditör som hade jobb till en eller två dragbilar, ska dit på ett möte imorgon och sedan får vi se vad som händer.
Det är ju alltid kul när man blir uppringd och erbjuden körning, det är väl ett tecken på att man har rykte om att göra bra ifrån sig, hittills har ingen som åkeriet har samarbetat med haft några klagomål.

Är nyss hemkommen från föräldrarna, farsan hjälper mig med kalkyler och budgetar och vi har spenderat ett antal timmar med att göra kalkyler på den körning jag blev erbjuden idag, lika lönsam som Norgekörningen lär den aldrig bli, men på papperet ser det helt klart tillfredställande ut och det kan nog vara värt att satsa på, bra begagnade bilar finns det ju en uppsjö av så det är det minsta problemet känns det som.

På TIA-fronten händer det inte så mycket, det tjäbblas vidare på deras forum om vad man egentligen får för medlemsavgiften och det är intressant att se medlemmar ställa samma frågor som jag gjorde för drygt ett år sedan men då blev mött av hård kritik från TIA:s förespråkare.

Nästa inlägg kommer när jag känner för det, tills dess kör lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar