fredag 18 september 2009

Nya turer

Idag dök det återigen upp ett mail angående chaufförerna som blev uppsagda.

"Jag vill börja detta mail med det viktigaste,jag ber dom berörda chaufförerna om ursäkt då det inte alls var min mening att varesig ifrågasätta er aktion eller förolämpa er, för detta är jag djupt ledsen och är inte sämre karl än att stå för de misstag som kom ut.Jag hoppas att ni kan ta emot denna ursäkt. Så vill jag svara på "lite" mail och samtal jag fått,1,Ja Tia har varit i kontakt med ovannämda chaufförer mer än så kan jag ej benämna det. Då Tia inte har dom möjligheter som krävs var min tanke att media skulle ifrågasätta transport Växjö angående deras agerande och inte anställda eller åkare då jag fortfarande anser att deras sätta att sköta detta verkar märkligt då arbetsmarknaden ser ut som den gör, att inte försöka göra lokalt avtal så jobben kunde behållas.> Att dom anställda agerade som dom gjorde hade dom säkert goda skäl till och inget som jag vidare kommer att kommentera eller besvara. Det har även kommit upp många helt nya fakta i detta och där det visar sig att allt som kommit fram inte var sanningsenligt viklet man djupt beklagar.> Och då detta uppdagats kan man med facit i hand gott säga att jag var godtrogen och förivrade mig. Man vill ju tro att det är sanningar man får,vill ju inte gärna gå och tro att alla far med osanning så fort dom säger något, vilket jag tror ingen av oss vill tro.> Mer än så här kan jag förtillfället inte göra och jag hoppas att ni i framtiden har förtoende för mig och i det arbete jag lägger ner inom Tia.Om inte så får jag be styrelsen ta beslut om mitt uppdrag inom Tia skall upphöra. MvH Tommy V orf TiaNordic"

Gårdhed gör det enda rätta, han erkänner att han har felat och ber om ursäkt för det, starkt gjort. Tyvärr är ju skadan redan skedd, och förtroendet har redan fått sig en törn, på TIAs forum har medlemmarna börjat säga sin mening i ärendet och förvånansvärt många uttrycker sig negativt om det mail som skickades igår.
Vad kan man då lära sig av detta? Jo att man bör kolla fakta och försöka höra båda parter innan man går i spinn och skriver ett mail om saken, det som har hänt nu är ju snudd på förnedrande för såväl Gårdhed som för hela TIA, och jag avundas inte han just nu.

Däremot tycker jag att det är lite lustigt att Gårdhed på TIAs forum anklagar mig för att han tydligen tänker avgå. Lustigt är det med tanke på att det var inte jag som skrev mailet som utlöste detta, det var inte jag som struntade i att kolla fakta innan jag skickade mailet, och det var inte jag som sedan tvingade honom att ta tillbaka allt och be om ursäkt. Om så är fallet har den här lilla bloggen långt mycket mer genomslagskraft än vad jag har kunnat drömma om. Det är storsint att erkänna när man har gjort fel, men det är ynkligt att skylla sina fel på någon annan, och därmed försvann den lilla respekt som Gårdhed vann hos mig när jag först läste det mail som publiceras här.

Jag kommer nu publicera vissa delar av Gårdheds inlägg från TIAs forum, eftersom det finns en viss risk för att det tas bort.

"Jag kommer ta kontakt med resten av styrelsen och be dom ta ett beslut om mitt arbete i föreningen skall avslutas med omedelbar verkan.Klart är att jag gjort ett fel och tänker nu ta konserkvenserna av detta. Då vi förutom detta har en person som gärna vill splittra och sänka TIA och en informatör i TIA som förser denna Revben med info ( som vi nu vet om)det värsta är att densom har en synonym revben då han inte vill stå med sitt namn får man väl gratulera honom och hans anhang då dom tydligen gärna vill se oss splittrade och stoppade.så om alla rabattställen som är er till gagn försvinner är nog denna figur nöjd, tycker du??? Jag hoppas att Revben och hans fränder kan motivera till er vad det är dom är ute efter. Jag har jobbat 40 timmar , helger,under ordinarietid för mitt jobb för att föra denna förening framåt, UTAN betalning om nu någon trodde det. Men jag stannar nu som medlem i styrelsen pga det som Mr Revben tydligen lever av och att mitt förtroende är brytet emot er . Jag hoppas att föreningen kommer att frodas och att Revben får en svår kramp om han inte redan har det.Vad han nu vill tro han vinner på detta.Bemöt gärna denna kritik! Det har varit ett previlegium att arbeta för er och en viss stolthet har jag känt då jag försökt att göra er vardag lite billigare med dom rabatter jag funnit till er,jag önskar TIA all välgång och er alla.Jag ber om ursäkt till berörda . Ten four and out TIA 24 P.s Hoppas jag träffar Mr Revben en dag, ska bli intressant , för honom!!!!!!!MvH Tommy V orf TiaNordic"

Som sagt, det är lätt att skylla på andra när det går åt helvete.

3 kommentarer:

  1. Undra vad han menade med att det blir intressant att träffa dig ? :D

    SvaraRadera
  2. den mannen verkar ju lite lätt efterbliven.. ja antingen det eller har han varit påtänd när han skrev det om dig.. man kan ju undra vad han menar med att det blir intressant att träffa dig.. han kanske skall bjuda upp till dans..?? det hade man velat se, en liten boxningsmatch mellan er två..

    SvaraRadera
  3. Kan säkert hända att fler vill det, men sitta att hota på internet är ju jävligt löjligt och mesigt.
    Lite märkligt då att vice ordföranden eller vad hans titel var/är gör detta. Läste något brev på TIA´s sida till polisen där han ville att TIA och polisen ska samarbeta, ja det är klart blir ju ett visst samarbete om Ni hotar som är brottsligt och polisen gör sitt jobb.
    Även att skylla sina egna misstag på andra är rätt så muppigt.

    Lösa konflikter med våld känns rätt så stenålder. Finns många länder där de löser konflikter med våld varför åker ni inte dit istället?

    SvaraRadera