söndag 25 oktober 2009

Hoppsan (igen)

Ja, nu var det ett tag sedan igen, jag får nog försöka ta mig i kragen lite och uppdatera lite oftare.
Sitter i soffan med en pilsner och ett glas Whiskey och filosoferar lite. Veckan som gick har varit riktigt bra. Enda smolket i bägaren har väl varit att hamnen har kört igång ett nytt datasystem, och eftersom datorer har en förmåga att inte vilja göra som dom ska så kan man väl lite diplomatiskt säga att det har varit smått kaos, iaf i början på veckan, men får dom en vecka eller två på sig så kan det nog bli bra.

En annan sak som jag har funderat lite på är varför vissa är så rädda för att säga vad dom tycker, iallafall till den som dom har en åsikt om.
Som exempel kan vi ju ta en man boendes i trakterna runt Trollhättan. Han har under ganska många år irriterat sig på precis allt jag gör, och i början vågade han framföra sina synpunkter. Men numera så vill han att en gemensam vän ska förklara för honom hur jag tänkte när jag skrev si och så, men eftersom vännen börjar bli ganska less på att leka mellanhand så mailade jag "mannen" och bad honom ta sina synpunkter direkt med mig istället. Naturligtvis fick jag inget svar, även om det påstås att jag ska ha fått det. Men eftersom jag vet att han läser här, och förmodligen kommer känna sig påhoppad, kränkt, förtalad osv av denna texten så kanske det kan komma en reaktion nu.
Tydligen ska jag ha sagt något till någon på en fest för ett tag sedan som inte stämde, problemet är bara det att jag aldrig har sagt det, och dessutom, när jag är på fest med branschfolk så brukar jag prata om roliga saker, och dit hör inte du. Du har fått mina telefonnummer så nästa gång kan du väl samla mod och ringa mig istället för Jörgen, för han börjar tröttna på detta nu.
Nog om detta.

Vintern verkar ha kommit av sig, nu är det 7-8 plusgrader och regn ute, så det är frågan om inte kortbyxorna ska åka på igen, men det kanske är lite overkill denna årstiden.

Mer kommer under veckan, tills dess, kör lugnt men fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar