måndag 21 december 2009

Kallt nu

Nu har kylan kommit på allvar, -17 i morse när jag dumpade barnen på fritids.

Har varit en sväng i Norge idag, ett litet möte med en speditör som jag eventuellt ska börja samarbeta med.
När vi på hemvägen satt inne på Håby och gjorde en kalkyl baserad på dom siffror vi fick så börjar man undra varför man inte tänkte på detta tidigare, om allt går som det ska kör vi igång i mitten på Februari, ska bli riktigt kul faktiskt, framförallt för att det kommer innebära att jag slipper köa i hamnen framöver.

Sedan får jag väl krypa till korset och erkänna ett misstag, jag felciterade Gårdhed i det senaste inlägget jag skrev här. Det står ingenstans att TIA kräver att linkarna ska förbjudas, däremot ifrågasätter han deras lämplighet i vinterväglag. Gårdhed kanske skulle prova att köra link så han får känna hur dom uppför sig, skillnaden mot ett bil+släp-ekipage är inte sådär värst stor.
Men inlägget hade ju en effekt iallafall, jag fick en egen tråd på TIA:s forum, tyvärr är den raderad nu, hade varit kul att se hur reaktionerna hade blivit.

Nåväl, imorgon bär det av till Jönköping, vissa finansiella frågor rörande det nya transportuppdraget ska lösas, hoppas på en fin julklapp i förtid imorgon.
Tills nästa gång, kör lugnt i snön, det är alltid någon som väntar där hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar