tisdag 22 december 2009

Vit jul?

Ännu en dag är till ända. Idag har jag varit i Jönköping och diskuterat vissa anpassningar som måste göras på den nya bilen för att den ska passa in i den nya körningen, direkt efter helgerna ska dom börja greja med det.
Det känns skönt att det äntligen börjar hända lite, detta året har varit fullt med motgångar men det verkar som att nästa år kommer få en bra start iaf.
Kvällen ägnades åt ett besök på den lokala Scaniaverkstaden, batterierna var tvärslut och behövde bytas och morgondagen kommer börja med ett besök på däckverkstaden, framdäcken har efter drygt 35000 mil gjort sitt och ska ersättas av nya lite bättre anpassade för rådande väglag. Drivhjulen byttes förra Måndagen och har visat sig vara en bra investering.

Hörde förresten TIA:s ordförande på Karlavagnen idag, han pratade om vägverkets (o)förmåga att röja snö, och jag kan inte annat än att instämma i det han sa. Hoppas att TIA kan ägna sig mer åt sådana frågor i framtiden, det är när det gäller sådana frågor jag tror att dom har en chans att lyckas. Väl talat Nisse.

När vi ändå är inne på ämnet snö kan jag ju passa på att meddela att det under kvällen har kommit drygt 1 dm snö här, ungarna är skitnöjda för det blir en vit jul och dom kan åka pulka osv.
Jag är mest ledsen för att jag inte har en frän bakhjulsdriven bil att leka med, man kanske skulle nalla lite sparpengar och inhandla ett gammalt lik, det vore sjukt kul.
Imorgon kväll blir det dags att julpynta kåken, granen ska kläs och Draken ska plocka fram alla jävla tomtar, sedan kan man börja fira jul på allvar.

Eftersom detta antagligen blir det sista inlägget innan jul så vill jag passa på att önska alla läsare en riktigt God Jul , och till er som är ute och kör, ta det lugnt, någon väntar där hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar