fredag 18 december 2009

Lite om allt möjligt

Ja då satt man här igen då. Har varit riktigt usel på att hålla liv i bloggen, ska försöka bättra mig till nästa år.
Idag kom då det jag har väntat länge på, nämligen beskedet att SAAB ska läggas ner. Redan förra gången det var snack om nedläggning och sossarna i ren panik lovade att E45 mellan Trollhättan och Göteborg skulle bli motorväg och att järnvägen mellan orterna skulle få dubbelspår trodde jag att lagom tills det var färdigt skulle SAAB läggas ner, jag hade visst rätt (igen). Enligt TT ska visst 8000 personer beröras av nedläggningen, ett hårt slag mot regionen men det är bara att hoppas att GM tar sitt ansvar och försöker sköta det schysst.

Från det ena till det andra.

TIA:s vice ordförande Gårdhed har gjort det igen, dvs hävt ur sig uttalanden utan att tänka först. Denna gången Kräver TIA (enligt Gårdhed) att linkarna ska förbjudas. Det väcker några frågor, om TIA kräver detta så borde det finnas ett beslut i styrelsen på att kravet ska framföras, och varför skulle en link vara farligare i vinterväglag än vad ett bil+släpekipage är?
Däremot inträffade en intressant sak i denna frågan, Gårdhed blev nämligen motsagd på TIA:s forum, ett klart trendbrott och dessutom ett bevis på att medlemarna inte ställer upp på alla hans korkade och ogenomtänkta uttalanden.
Jag har tidigare sagt att jag tycker att Gårdhed borde avgå, men fan vet, för aldrig har det funnits så mycket att diskutera som nu, och kan han bara hålla denna takten med ett oggenomtänkt uttalande i månaden uppe så kommer det aldrig saknas ämnen att diskutera och ironisera över.

Nu väntar ledighet några veckor, nästa vecka kommer bilen stå, en affärsresa till Norge står på programmet på Måndag och sedan tänkte jag försöka hitta lite julstämning tillsammans med familjen. Semesterslaven ska bemanna bilen under mellandagarna och några dagar efter nyår, sedan får vi se vad som händer, förhoppningsvis kommer det hända lite grejer snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar