söndag 19 april 2009

Första inlägget

Jag tänkte testa detta med att blogga lite. Här kommer jag skriva om min vardag som chaufför och åkare samt visa lite bilder från mitt arbete.
Jag driver enbilsåkeriet UD Transport AB som kör sjöcontainrar åt LogistikPartner med Göteborgs hamn som utgångspunkt.

Just nu står jag i Askersund där jag ska lossa imorgon och sedan ska jag åka vidare till Örebro och lossa där. Sedan vet jag inte mer än att jag ska ner till Göteborg och byta containrar (burkar).
Göteborgs hamn är ett ständigt samtalsämne bland oss som trafikerar den. Dom ständiga konflikerna mellan fackförbunden och ledningen drabbar oss, eftersom arbetarna visar sitt missnöje genom att maska sig genom arbetsdagen.
Nu är det ett förslag på att hamnen ska privatiseras och naturligtvis ska det strejkas för att visa missnöje, något som kommer ske denna veckan, jag kommer återkomma till detta senare under veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar