onsdag 22 april 2009

Segt idag

Tog lite bilder idag, men jag orkar fan inte krångla med det nu så det får bli bildvisning imorgon istället.
Jag får väl börja med att be LBC i Tibro om ursäkt för att jag anmärkte på deras bristande förmåga att lossa containrar igår, idag lossade dom på en timme, visserligen stod godset på pall så det kan ju ha inverkat på att det gick så fort. Så jag lämnade Tibro vid tio-tiden istället för efter middag som jag hade räknat med, nu spelade ju inte det någon roll eftersom det inte var klart med nya körningar förrän efter middag iallafall.
Idag märktes det att hamnarbetarna strejkar, jag fick vänta över 1 timme innan jag fick köra in i hamnen, sedan ytterligare en timmes väntan innan trucken kom med containrarna. Som mest var det tydligen 97 bilar i kö för att komma in i hamnen, väntetiden var då drygt 3 timmar, det är förjävligt. Alla sätter sitt hopp tilll att en privat aktör med hårda nypor tar över verksamheten och sätter lite fart på dom lata jävlarna.

Nu står jag tillbackad i Finnerödja så dom kan börja lossa direkt när dom börjar imorgonbitti. För tillfället är det fullt tryck på körningarna, och det ryktas om att det kommer bli ännu mer nästa vecka, om det stämmer återstår att se, men det vore ju bra om det kunde hålla i sig ett tag framöver.

1 kommentar:

  1. haha, så du har torskat på bloggsjukan du med..
    trevligt Uffe, ser fram emot att följa en åkarslusks vardag.

    tragiskt att ni (åkare och chaufförer) ska bli drabbade av att dom har krånglat till det i hamnen.

    lev och må /torpar´n

    SvaraRadera