torsdag 23 april 2009

Racet på E20

Vilken dag, jag tog mig en liten sovmorgon i morse och drog igång i Finnerödja klockan 9. Halvvägs till Göteborg ringer transportledaren och undrar om jag kan ta ett lass till upp till Finnerödja och lossa ikväll, naturligtvis säger jag.
Hamnen fungerade bra idag igen, så efter att ha rastat 45 minuter stack jag iväg. Frågan var bara hur långt ner jag skulle komma igen innan körtiden tog slut, när jag var tillbackad hade jag kört totalt 7 timmar och från Finnerödja till Göteborg brukar det ta 3 timmar och 15 minuter, då skulle jag inte klara mig utan behöva stanna i Alingsås och sova där. Men eftersom full fart spar tid så var det bara ett läge som gällde, och 2 timmar och 58 minuter senare parkerade jag på ID kontrollen där jag står nu. Total körtid 10 timmar, helt enkelt lysande, ingen ska fan beskylla mig för att inte utnyttja grejerna maximalt:D
Imorgon blir det lossning i Jönköping och Torsvik sedan hemfärd via Göteborg. Dom utlovade bilderna får vänta tills imorgon kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar