måndag 15 juni 2009

Första semesterdagen

Ja, idag var det den första "riktiga" semesterdagen denna enda semestervecka som jag ska ha. Vad har jag gjort då?? Jaaa du, hela förmiddagen var det bara slappa som gällde, eller inte riktigt. Jag gjorde några bokningar inför morgondagens och Onsdagens specialare som ska köras från Uddevalla till Stenungsund. Dom stora grejerna, bla en kompressor som väger 90 ton ska köras av Tarton imorgon, men sedan var det att antal kollin med "styckegods" som Magnus ansåg var under hans värdighet att lösa transporten på, så det fick jag fixa, och det gjorde jag idag. Lite sent påtänkt kanske några tycker, men egentligen hade det klart ganska länge, problemet var bara att i Fredags fick jag veta att det var tvunget att gå med täckt bil, så det var bara att byta transportör, men eftersom det inte skillde något prismässigt och dom som ska köra det nu inte direkt drunknade i jobb så var det inga större problem att lösa det.
Sedan på eftermiddagen så åkte jag och Mattias (min son) in till Vara med lastbilen och spenderade 2 timmar i AAs tvätthall. Eftersom bilen vilar denna veckan så står den ju som jag skrev igår ramren på garageuppfarten, och då passade jag på att få bort all skiten som samlas i rambalkarna, och sedan ägnade jag lite tid efter kvällsmaten till att börja på att putsa upp det rostfria, och det lär jag få fortsätta med imorgon.

1 kommentar:

  1. Men hallå, du måste ju sätta grabben på å putsa skåpen med autosål. Han kan ju inte bli lika slapp som du*ironiskt smile*. Å jag vet ett ställe där de står en mycket vacker bil å glänser helt till ingen nytta. Den kanske orkar dra 90ton :P. Ha de bra tills vi syns på vägarna.

    SvaraRadera