söndag 7 juni 2009

Vilken helg

Ja, som rubriken säger så har det varit en kanonhelg. Stack hemifrån i Fredags förmiddag för att köra till Stockolm, jag och brorsan skulle gå och se Springsteen. Planen var att vi skulle träffas hemma hos honom och sedan ta oss in till stan. I Arboga drog jag lott om vilken väg jag skulle köra, via Västerås eller via Eskilsuna och sedan färjan från Slagsta (brorsan bor på Ekerö). Västerås vann, ett stort misstag skulle det visa sig, eftersom en bro på Ekerö fastnade i öppet läge vid broöppning så var det totalt kaos. Men till slut fick dom ner brojäveln så jag äntligen kunde komma fram. Det var ingen mening med att köra ut till Essingeleden och sedan ner till Slagsta, trafikinformationen rapporterade om milslånga köer till färjorna över till Jungfrusund.
Konserten då? Jodå, efter att ha upplevt detta är det nog ingen idé att gå på fler konserter, inget kommer slå den här upplevelsen. Helt klart är det den absolut bästa konsertupplevelsen jag har haft, betyget blir 5 av 5 möjliga.
Sedan bar det av hemåt med en jävla fart i går, det var nämligen dags för fest igen.
Denna gången stod Björn Rosenström på programmet och vi arrangerade en förfest hemma hos oss. Om Springsteen var en absolut höjdpunkt så måste jag säga att Rosenström var raka motsatsen. Han skulle börja spela 23:00, 00:40 gick han på scen och 01:20 tyckte han att det var färdigspelat, så det kändes lite bortkastat. Sist jag såg han så spelade han iaf i drygt 2 timmar, men det var väl något som inte stämde kanske.

Jag sitter hemma och skriver detta, bilen står på verkstad och den ska jag hämta när jag har dumpat ungarna på skola och dagis. Vad som står på programmet denna veckan vet jag inte, men när denna veckan är slut så blir det en veckas semester över midsommar, som precis som vanligt ska firas i Stockholms skärgård, riktigt skönt ska det bli.

Mer kommer imorgon, tills dess får ni ha det så bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar