söndag 14 juni 2009

Hoppsan

Ojdå, det är visst en vecka sedan jag skrev något här sist, nu skäms jag lite.
Tyvärr har det varit så att det har blivit sena kvällar hela veckan, och när man slutar arbeta vid 11-tiden på kvällen så prioriterar man inte direkt att blogga.
Nåväl, det var en riktigt bra vecka iallafall, jag hämtade bilen i Anderstorp i Måndags och allt fungerade som det ska nu, eller nästan allt rättare sagt. Avgasbromsen är fortfarande ett litet aber, dom körde över 10 mil med bilen förra Fredagen och då fungerade avgasbromsen klockrent, men när jag hade kört 4 mil så ville den inte vara med längre, så det får dom fortsätta forska i.
Körningarna har rullat på bra, jag körde lika mycket på 3,5 dygn som jag brukar göra på 5 dygn, så det var riktigt tajt med kör och vilotiderna, det var verkligen gränsfall några dagar, men alltid på rätt sida om gränsen även om det innebar att man fick köra som en blådåre för att hinna med.
Nu står bilen hemma utan container på, jag ska ha semester denna veckan, eller semester, imorgon blir den stora tvättdagen eftersom bilen står ramren på garageuppfarten så ska jag passa på att spola ur ramen, det ligger ett års skit där nu. Och på Tisdag ska jag eventuellt övervaka en specialtransport på uppdrag av DSV.
Sedan bär det av till stugan i Roslagen för att fira midsommar, ett måste eftersom det är där i lugnet som jag laddar om och planerar lite för höstens och vinterns aktiviteter. Alla stora beslut som rör företaget fattas där ute. Så efter Onsdagen kan det nog bli lite tunt med inlägg här, men imorgon och på Tisdag ska jag försöka komma ihåg att uppdatera lite, men jag lovar inget.
Ha det så bra så länge, och kör lungt men fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar