torsdag 4 juni 2009

Nu börjar helgen

Ja, nu har det gått ett tag igen, jag får nog försöka bättra mig lite när det gäller uppdateringarna nu.
När detta skrivs sitter jag hemma i soffan, lastbilen står på verkstad och får ett EGR-rör utbytt samt ett fel i insprutningen åtgärdat.
Sist jag skrev skulle jag lossa i Ullared, det gick kanonbra och 40 minuter efter ankomst var båda burkarna tömda och jag kunde vända nosen mot Göteborg igen. En dusch och lite skitsnack med transportledarna sedan blev det en sväng in i hamnen för att byta burkar och sedan iväg till Finnerödja där dom väntade på mig för att få lossa direkt när jag kom fram. När det var färdiglossat hade jag såväl körtid som arbetstid kvar, så jag drog iväg upp till Munkfors där 20-fotaren skulle returlastas.
Efter lastning, kaffe och en stor dos Värmländsk dialekt så var det bara att återvända till Göteborg och ännu ett besök i hamnen för att få burkarna bytta. Därefter sattes kursen mot Anderstorp och Värnamo där jag lossade idag, sedan ställdes bilen på verkstaden och deras arbete påbörjades. Själv ägnade jag en timme åt att dregla över den nya bilen och träffa en kille som har sökt semestervikariat hos mig, om han får jobbet får framtiden utvisa, det kommer bli ett svårt val.
Nu blir det garanterat inget skrivet här förrän tidigast på Söndag, imorgon bär det av till Stockholm och på Lördag är det andra festligheter, så det lär inte bli så mycket tid vid datorn.

1 kommentar:

  1. Kan det ha vart på denna svängen du tuktades till att köra i 80 knyck i flera mil ;-)

    /Mats

    SvaraRadera