tisdag 5 maj 2009

Ändrade planer och Skåne runt

Blev väckt i morse av personalen på företaget i Karlskrona där jag lossade igår kväll. Efter lite kaffe en macka och lite skitprat bar det av till Kristianstad. Jag fick backa in i en byggnad och dom lyfte av containern med sin travers. Ett telefonsamtal till trafikledningen med beskedet att jag var loss och avlyft möttes med orden "vänta där du är, det är lite på gång". Bara att vänta alltså. Jag såg framför mig hur Knoll och Tott på trafiken planerade en helvetes resa för mig, men så illa blev det inte.
En kvart senare ringde telefonen och jag fick beskedet att åka till Åhus och hämta en tom container som hade hamnat fel och dra den till Frihamnen i Malmö. Så gjordes och under färden till Malmö fick jag veta att även den containern jag hade på bilen skulle lämnas i Frihamnen, därefter skulle tre tomma 20 fotare hämtas på en tomdepå i Malmö och lämnas på en annan tomdepå i Göteborg.
Allt flöt på enligt planerna och när allt i Malmö var avklarat visade displayen på det digitala missfostret att det var dags för rast. Eftersom jag var i närheten föll det sig naturligt att våldgästa Magnus på DSV och tvinga honom att bjuda mig på en kopp kaffe som avnjöts i matsalen på DSV medans vi drog lite planer för ett gemensamt projekt som kommer att genomföras i början på sommaren, mer om detta när det blir dags.
Nu står jag på Rasta i Vårgårda där jag ska ta min nattvila innan fortsatt färd till, just det, Finnerödja, det känns som att jag för tillfället kör merparten av deras gods.
Förövrigt kan jag konstatera att det kanske inte riktigt är kortbyxeväder än, 5 grader varmt, storm och spåregn i Skåne under förmiddagen gjorde att benen var ganska kalla efter besöket i Åhus, men är det sommartid så är det kortbyxor som gäller, så är det bara.

Mer kommer imorgon, tills dess ha det bra.

1 kommentar:

  1. då vet vi ju vem som får bjuda på färska jordgubbar i Viiby på lördag, he he..

    SvaraRadera