måndag 11 maj 2009

Helgens och dagens övningar

Ja, det blev ingen blogg igår, var framme i Finnerödja ganska sent och då stod en kollega där så vi snackade lite skit ett bra tag, efter det tröt inspirationen lite så det fick vänta.
Lämnade släpet i Finnerödja och drog till Kvarntorp (Kumla) och lastade bilen så länge. Enligt uppgift skulle det gå smidigt att lasta där, men det vet jag inte om jag kan hålla med om, det tog 1,5 timme att lasta 10 pall, så det blev ju lite betalt iallafall. Efter lastningen var det bara att fiska upp släpet i Finnerödja och vända nosen mot Götet och nya uppdrag. Eftersom jag ska serva bilen imorgon så visste jag redan vart jag skulle, står nu i Anderstorp där jag ska lossa imorgon bitti, sedan blir det verkstad några timmar. Det är visserligen bara byte av olja och samtliga filter och smörjning av dollyn som ska göras, men ett konstigt fel med avgasbromsen ska vi försöka felsöka lite på och se om vi kan lösa det, så fan vet hur länge det dröjer innan jag kan rulla vidare igen.

I Lördags var det dags för Hästkraftens dag på Viiby krog utanför Kumla. En trevlig tillställning även om vädret inte visade sin bästa sida. Det märktes, för det var väldigt lite bilar som ställde ut och inte så värst mycket folk där. Men vi som hade följe dit hade en efter omständigheterna kul dag, tyvärr dök inte alla som man trodde skulle komma upp, men men, det är bara att ladda om för HC och framförallt Mantorp i Augusti som nog kommer bli riktigt kul.
Mer kommer imorgon, tills dess kör lungt, men fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar