tisdag 19 maj 2009

En kort vecka blev ännu kortare

Jag har varit fortsatt dålig på att uppdatera här, och denna veckan lär det inte bli bättre. Sitter hemma i soffan nu, egentligen skulle jag kört imorgon med, men en tabbe av transportledningen gjorde att jag fick skicka iväg Drängen som skulle ha kört Fredag och Måndag redan ikväll. Anledningen till att det blev så heter ADR, mitt ADR gick ut för över två år sedan, och jag har inte brytt mig om att förnya det eftersom vi kör så lite ADR-gods. När jag anställde Drängen i höstas skaffade jag ADR-utrustning till bilen eftersom han har ADR, och det blev ganska mycket ADR kört. Men när han slutade så missade transportledningen att jag inte kör ADR (dom har ju bara vetat det i två år nu) och bokade två ADR-lastningar i Oskarshamn imorgon. Som tur var hade Drängen inget bättre för sig, så vi bytte i Vara och han drog iväg till Gbg för att imorgon fortsätta till Oskarshamn och lasta där. Sedan får han behålla bilen eftersom han ska köra på Fredag och Måndag. Tur att det finns flexibla människor som kan ställa upp med kort varsel, det är inte första gången han ställer upp på det viset, helt enkelt en suverän person att arbeta ihop med.
Annars har det varit ganska bra tryck nu att tag. Förra veckan var bra och denna veckan kommer bli kanon. Igår körde jag Gbg-Torsvik-Finnerödja-Gbg, och idag har jag kört Gbg-Örebro-Finnerödja-Vara, två bra svängar och sedan Orskarshamn på det gör ju att det blir bra. Får vi sedan den körningen på Fredag som jag blev lovad så kommer det bli riktigt bra, men det får vi se hur det blir med det, ganska ofta blir det inte som planerat.

2 kommentarer:

  1. Drängen är ju bara behovsanställd just nu = han får rycka in när du känner dig lite trött och måste vila upp den gamle åkarkroppen. Är man då en riktig dräng ? :) Tänk den dagen du har 40 bilar och 80 drängar. Med det sagt så vill jag påstå att det är lättare att ha koll på en anställd än 80.
    Med detta inlägg blev inget vettigt sagt :)

    SvaraRadera
  2. Ska du sälja den gamla MAN:en när du tar den nya i trafik?

    SvaraRadera