torsdag 28 maj 2009

Jag är ganska dålig på detta

Hoppsan, nu var det några dagar sedan igen, men det har varit lite sena kvällar och då är inte blogga det första man tänker på när man kommer dit man ska.
Det har varit fortsatt bra fart på körningarna denna veckan, nu står jag i Anderstorp där jag ska lossa imorgon, sedan blir det en lossning i Gnosjö innan det blir hemfärd via Göteborg. Vi har stödkört en massa för tåget denna veckan, det har varit mer burkar än vad det har funnits plats för på tåget, så då har lastbilarna fått rycka in och göra en insats, bra för oss åkare, det ger lite extra pengar.

Att NTY är en samling underliga människor har varit känt ganska länge nu, men idag hände något som tar priset. Delar av NTY tänker tydligen polisanmäla Truckstop Forum, för vad är inte riktigt klargjort än, men hela historien andas desperation och panik. Antagligen har dom insett att deras försök att tysta kritiken genom att inte besvara den har misslyckats, och att tiden när det var som att skjuta på uppstoppade djur har förstört mer anseende än vad dom hade räknat med. Personligen tror jag att det är ett skrämskott för att få vissa användare bannade och på så sätt tysta kritiker, ett beteende som Gestapo, Stasi och KGB använde sig av på den "gamla goda tiden". Fan, dom kanske tom vill återöppna Treblinka och sätta oss där, vem vet?
Nåja, om inget händer så ska jag försöka blogga lite imorgon med.

1 kommentar:

  1. stod ej något om finnerödja nu verkar vara populärt ställe annars för dig:)

    ha det gött på vägarna

    SvaraRadera